пʼятницю, 9 грудня 2016 р.

Початкове навчання дітей математики




У перші п'ять років життя діти виявлять особливу допитливість, і, як показують дослідження, саме в цей період найкраще познайомити їх із цифрами, основами лічби та іншими базовими математичними поняттями.
  • У ранньому дитинстві математика сприяє розвитку критичного мислення та вміння міркувати, а її початкове освоєння є ключем до успіху у шкільні роки.
Проте думка про раннє вивчення математики може викликати страх, особливо тих дорослих, які самі її бояться. Власне, навчання математики дітей у віці від року до чотирьох є інтеграцією лічби та інших математичних понять в їхню щоденну діяльність з використанням звичайних предметів, з якими вони зустрічаються в повсякденності.
Раннє навчання дітей математики можна почати з таких чотирьох способів:
1. Розмова з використанням математичних понять
Починати розмову про числа й математику можна в будь-якій ситуації. Перекласти звичайну бесіду в математичне русло, використовуючи числа та прості математичні поняття, насправді неважко.
Порозмовляйте з дитиною про кількість і розмір предметів. Наприклад, що більше, ягода полуниці чи черешні? Якщо розрізати грейпфрут навпіл, зі скількох частин він буде складатись?
Ягоди та фрукти, іграшки та улюблені страви, кроки й ґудзики на одязі – ось лише деякі з багатьох предметів, які діти можуть весело підраховувати й порівнювати.
2. Природне поєднання звичайних ігор з математикою
Якщо навчання математики проводити не ізольовано, а делікатно ввести в улюблені ігри дитини, то вона навіть не помітить, як сама захопиться цим заняттям.
Це можна зробити через знайомі дитині предмети, якими вона вже зацікавилась. Таке цілеспрямоване поєднання навчання та гри допомагає дітям з інтересом просуватись у набутті навичок вирішення проблем, міркування й лічби.
У ході цілеспрямованої гри можливості для математичного мислення виникають природним чином. Наприклад: «Що ти можеш зробити, щоб вежа з кубиків стала вище? Скільки ще кубиків треба додати, щоб вона стала одного розміру з іграшковим будиночком?» або «Скільки вагончиків ти використовував, щоби зробити цей поїзд? Чи можеш зробити його довшим?».
Крім того, поєднуючи математику із грою, ви допомагаєте дітям розвивати основні соціальні навички, такі як, наприклад, уміння діяти по черзі.
3. Використовуйте для лічби всі можливі ситуації
Математика присутня всюди, тому завжди є можливість щось порахувати або застосувати інші математичні поняття. Наприклад, коли ви берете свого малюка в супермаркет, попросіть його допомогти вам вибрати на прилавку два лимони і три цибулини. Або коли ви пригощаєте його полуницею, попросіть його порахувати, скільки ягід залишилось на тарілці і скільки ще він хотів би з'їсти.
4. Інтегруйте математичні поняття у сферу інтересів вашої дитини
Щоб допомогти дітям почати розуміти математичні поняття та принципи, батьки повинні поспостерігати за малюками та з'ясувати, що цікавить їх найбільше, а також постаратися знайти способи ввести математику в їхні особливі інтереси.
Ставте відкриті запитання, щоб допомогти дітям краще зрозуміти присутність математичних понять у нашому житті й почати оперувати ними. Наприклад, якщо дитину цікавлять комахи, можете поставити їй запитання типу «Чим зовні відрізняється сонечко від бджоли?» або «З яких геометричних фігур складається головоломка?», «Які фігури ми побачимо, якщо розділимо ромб навпіл?».
Навчання математики можна проводити всюди
Маленькі діти найкраще навчаються за допомогою практичних ситуацій, тому вони ідеально підходять, щоби зробити математику частиною їхнього повсякденного життя. Ось кілька ідей, з яких можна почати:
  • Під час прийому їжі – спитайте дитину, яку форму має тарілка? Чи достатньо на столі ложок для всіх, якщо обідати будуть чотири людини?
  • Під час прибирання іграшок – попросіть дитину зібрати певну кількість іграшок. У той час, як вона їх збирає, попросіть її назвати геометричну форму кожної з них (попросіть взяти іграшки з явною геометричною формою, такі як м'ячики, кубики, відерця тощо).
  • Після прання – попросіть дитину вийняти білизну з пральної машини й розсортувати окремо футболки, окремо шкарпетки тощо та розкласти їх окремо. Нехай дитина визначить, гірка з якою білизною вище, ніж інші, і знайде пару для кожної шкарпетки.
Щоби зробити математику частиною повсякденного життя, дитині можна використовувати й багато інших способів, наприклад:
  • Попросіть дитину перерахувати всіх своїх солдатиків, щоби переконатися, що всі вони у строю, і ніхто не загубився.
  • Попросіть дитину розділити стрічку або аркуш паперу на однакові частини й переконатися, що вони дійсно рівні.
  • Попросіть дитину періодично дивитись на віконний термометр і повідомляти вам про температуру, аналізувати її зміни щоразу, коли ви виходите на вулицю.
Ці прості ідеї повинні допомогти усвідомити, що цікавих і простих способів захопити дітей математикою насправді безліч.

Немає коментарів:

Дописати коментар